Belka
Wtorek, 19 Marca 2024   imieniny: Bogdan, Marek
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Ponad 2,5 mln klientów obsłużyły placówki ZUS w kujawsko-pomorskim

Data publikacji: 2018-07-24, Data modyfikacji: 2018-07-31
A A AWydrukDrukuj  
 

Rośnie popularność kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przez Internet i telefon. W niecałe 2,5 roku ZUS przyjął ponad 9 mln wniosków w formie elektronicznej i praktycznie taką sama liczbę połączeń telefonicznych na swojej infolinii. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma około 25 mln klientów. Są wśród nich zarówno emeryci, renciści, ale także ubezpieczeni i przedsiębiorcy. Każdego roku przez sale obsługi klienta przewija się ponad 20 mln osób. Średniomiesięcznie każdy pracownik sali obsługi klientów ZUS, obsługuje w granicach 540 osób. Co niezwykle istotne, przeciętny czas oczekiwania na obsługę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to jedynie nieco ponad 5 minut, co stawia Zakład w czołówce instytucji najsprawniej obsługujących klientów.

W województwie kujawsko-pomorskim od stycznia 2016 r. do czerwca 2018 r. Oddział ZUS w Bydgoszczy i Toruniu obsłużył na swoich salach ponad 2,5 mln klientów. Największą grupę, bo ponad 1 mln stanowili emeryci i renciści. Drugą liczną grupę klientów stanowili płatnicy składek i ubezpieczeni – prawie 783 tys. Wśród klientów ZUS były również osoby niesłyszące, które mogą korzystać z pomocy pracowników, przeszkolonych z języka migowego lub z usługi wideotłumaczenia. W naszym regionie w ciągu dwóch i pół roku obsłużonych zostało ponad 3,2 tys. niesłyszących klientów.

Co ciekawe, niecałego roku trzeba było by blisko 600 doradców emerytalnych, którzy pojawili się w ZUS w połowie ubiegłego roku, doradziło ponad 2 mln osób.

Zakład systematycznie dopasowuje swoje usługi do najbardziej palących potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził już doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA.
Z każdym rokiem da się zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez internet i telefon. Dziś już 2,4 mln klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych. W ciągu nieco ponad roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków. Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik Zakład przyjął w tym czasie 163 mln dokumentów ubezpieczeniowych. Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych. W ubiegłym roku było to już 3,7 mln, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r. Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli już blisko 2 mln połączeń.

Krystyna Michałek Rzecznik Regionalny ZUS Województwa Kujawsko-Pomorskiego
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 
 
 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola