W poniedziałek, 23 września, wizytę w Bydgoszczy złożyła delegacja z Ningbo, naszego miasta partnerskiego w Chinach.
W Urzędzie Miasta, z udziałem prezydenta Rafała Bruskiego i jego zastępcy Łukasza Niedźwieckiego, odbyło się spotkanie dotyczące systemu edukacji w Polsce, szkolnictwa publicznego i niepublicznego w Bydgoszczy oraz możliwości współpracy jednostek edukacyjnych z Ningbo i Bydgoszczy. Swoją ofertę edukacyjną podczas spotkania zaprezentowały bydgoskie uczelnie wyższe. Rozmawiano o możliwościach studiowania w Bydgoszczy studentów z Chin. Prezentację dotyczącą systemu edukacji w Polsce wygłosiła Iwona Waszkiewicz, dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Bydgoszczy.
W skład delegacji chińskiej weszli: Shen Jianguang – dyrektor generalny Miejskiego Biura Edukacji
w Ningbo, He Qide – dyrektor Miejskiego Biura Edukacji w Ningbo, Wang Xufeng – zastępca prezydenta Collegu Tkaniny i Ubioru w Zhejiang, Cen Yong – dyrektor Politechniki w Ningbo, Yin Xiaojun – zastępca dyrektora Edukacji oraz Instytutu Nauki, a także Bei Songmin - konsultant Miejskiego Biura Edukacji w Ningbo.
Podczas spotkania w ratuszu bydgoskie uczelnie reprezentowali: prof. Janusz Ostoja-Zagórski – rektor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, prof. Jan Styczyński – prorektor ds. Collegium Medicum UMK, prof. Hanna Michalak – prorektor ds. artystycznych Akademii Muzycznej, a przedstawicielami Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego byli: Małgorzata Gawinecka – kierownik Działu Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, dr inż. Jolanta Tomaszewska – prodziekan ds. dydaktycznych i artystycznych oraz dr inż. Piotr Kiedrowski – prodziekan ds. nauki Wydziału Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki.
Po rozmowach w ratuszu goście zwiedzili Zespół Szkół Integracyjnych Nr 19 im. Synów Pułków przy ul. Siedleckiego (Wyżyny). Podczas występów artystycznych i prezentacji placówki członkowie delegacji z Ningbo mieli okazję przyjrzeć się różnym zagadnieniom integracyjnym: pokoleniowa (placówka realizuje edukację na wszystkich szczeblach: podstawówki, gimnazjum i liceum), międzynarodową (wynikającą z wymiany ze szkołami partnerskimi) oraz integrację z niepełnosprawnymi. Goście byli szczególnie mocno zainteresowani realizacją programu nauczania uczniów niepełnosprawnych.
(AS)



Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola