W dniu 10 września w przedpołudnie most tramwajowy na nowej trasie do dworca kolejowego poddany został ciężkiej próbie. Test obciążeniowy jest niezbędny przed oddaniem obiektu do eksploatacji.
Na most wjechały cztery ciężarówki wypełnione piaskiem. Wtedy specjalistyczne mierniki sprawdziły wszystkie parametry m.in. ugięcie przęseł i naprężenie lin podtrzymujących.
Bydgoski most jest jedynym w Polsce wantowym mostem tramwajowym. Będzie przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszo-tramwajowego.
Inwestycję rozpoczęto 30 sierpnia 2010 r., a zakończona zostanie jeszcze w tym roku. Koszt projektu to ponad 79,6 mln zł, z czego 34,356 mln zł stanowi dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Wykonawcą prac jest konsorcjum w składzie: ZUE SA Kraków, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Kobylarni, Spaw-Tor Kraków, Tor-Krak Kraków, budowa mostu tramwajowego firma Gotowski.
Trasa tramwajowa do dworca ma długość 1750 m licząc od skrzyżowania ulic: Focha - Kordeckiego - Królowej Jadwigi, gdzie powstał węzeł przesiadkowy, nowym mostem i ul. Dworcową aż do nowo wybudowanej pętli przy ul. Rycerskiej. Sam most biegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Jest obiektem jednoprzęsłowym o długości 70 m i szerokości ponad 14 m. Głównym elementem mostu jest sześć par lin podwieszających w układzie przypominającym wachlarz.
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola