Belka
Niedziela, 28 Września 2025   imieniny: Marek, Wacław
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Strategia Rozwoju Bydgoszczy do 2030 r. – Bydgoszcz sprawna komunikacyjne

Data publikacji: 2014-01-24, Data modyfikacji: 2014-01-24
A A AWydrukDrukuj  
 

Bydgoszcz sprawna komunikacyjne – to czwarty z 15 programów zapisanych w Strategii Rozwoju Bydgoszczy do 2030 r.



Priorytetowym celem programu jest zwiększenie dostępności komunikacyjnej Bydgoszczy – stworzenie zrównoważonego, spójnego i przyjaznego użytkownikom systemu transportowego. Transport to czynnik mający znaczny wpływ na jakość życia mieszkańców. Dodatkowo jest to czynnik decydujący o rozwoju gospodarczym.
Dla miasta znaczenie ma zarówno poprawa stanu infrastruktury transportowej oraz układu drogowego wewnątrz, jak i komunikacja zewnętrzna, czyli bezpośredni dostęp do miasta poprzez drogi szybkiego ruchu.

Najważniejsze, postawione przez program działania, to: rozbudowa komunikacji szynowej i zwiększenie jej udziału w przewozach pasażerskich, rozbudowa i modernizacja infrastruktury transportu zbiorowego oraz zakup nowoczesnego taboru, wprowadzenie inteligentnych systemów transportowych ITS jako nowoczesnego systemu zarządzania ruchem, transportem zbiorowym, przestrzenią parkingową orz opłatami za korzystanie z usług komunikacji zbiorowej i parkingowych, integracja systemów transportowych poprzez budowę zintegrowanych węzłów transportowych łączących różne środki transportu (kolej, tramwaj, autobus, rower, komunikacja indywidualna), budowa i przebudowa ulic wchodzących w zakres układu podstawowego dróg miasta ze szczególnym uwzględnieniem kierunków północ-południe i wschód-zachód oraz budowa i przebudowa ulic wchodzących w system wewnętrznych obwodnic miejskich, budowa i przebudowa obiektów inżynierskich, budowa i przebudowa dróg o charakterze lokalnym, rozwój systemu parkingowego w mieście, promocja ruchu rowerowego i pieszego poprzez systemowe działania na rzecz rozbudowy i przebudowy dróg rowerowych i ciągów pieszych, działania na rzecz tworzenia intermodalnych centrów logistycznych kolejowo-drogowo-wodnych, drogowo-lotniczych oraz dyslokacji istniejących stacji wyładunkowych i techniczno-postojowych będących w kolizji z rozbudową infrastruktury miejskiej, a także ograniczenie dostępności śródmieścia dla komunikacji indywidualnej.

Do głównych zadań do realizacji w ramach wymienionych przedsięwzięć zalicza się: budowę linii tramwajowej do Fordonu z przebudową układu drogowego, budowa tras tramwajowych – wraz z rozbudową układu drogowego: w ul. Kujawskiej, łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską oraz w ciągu ulic: Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej; rozbudowa i modernizacja infrastruktury transportu zbiorowego oraz zakup nowoczesnego taboru, wprowadzenie inteligentnych systemów transportowych ITS jako nowoczesnego systemu zarządzania ruchem, transportem zbiorowym, przestrzenią parkingową oraz opłatami za korzystanie z usług komunikacji zbiorowej i parkingowych, integracja systemów transportowych poprzez budowę zintegrowanych węzłów transportowych łączących różne środki transportu, budowa i przebudowa ulic wchodzących w zakres układu podstawowego m.in.: II etap ul. Ogińskiego, przebudowa ul. Grunwaldzkiej, druga jezdnia trasy WZ, budowa połączenia ul. Mazowieckiej z Gdańską, rozbudowa ul. Kolbego, budowa obwodnicy południowo-wschodniej; budowa i przebudowa obiektów inżynierskich oraz dróg o charakterze lokalnym, budowa parkingów kubaturowych i rozbudowa stref ruchu uspokojonego, budowa infrastruktury rowerowej i jej integracja z istniejącymi trasami rowerowymi w powiecie.

Urząd Miasta Bydgoszcz, Źródło artykułu: www.bydgoszcz.pl, Autor zdjęć: Urząd Miasta Bydgoszcz
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 
 
 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola